Успешни тестове на задвижван с течен водород дрон в Нидерландия
Нидерландският аерокосмически център (NLR) успешно тества в полет дрон
, задвижван изцяло с течен водород. Тестови полети са направени този месец и са демонстрирали значително по-дълъг полетен потенциал спрямо батерийните модели.
Течният водород има три до четири пъти по-голяма енергийна плътност спрямо керосина, което го прави по-атрактивен за приложения в аерокосмическата индустрия. HYDRA‑2 е създаден в новия хъб Quick Response Drone Facility, чиято цел е да ускори авиационните иновации. Дългосрочната амбиция е да пренесе задвижването с течен водород и при двуместни електрически самолети.
Photo: NLR
НАСА запълни най-големият сферичен резервоар за течен водород
Най-големият сферичен водороден резервоар за течен водород в света, който се намира в Космическия център на НАСА в Кенеди, Флорида, е запълнен с над 2 милиона и 700 хиляди литра от горивото. То е доставено от компанията Air Products с над петдесет камиона.
Течният водород ще захранва ракетите на програмата Артемис, с които ще започне новата ера на лунни изследвания. Водородът се комбинира с течен кислород като гориво в криогенни ракетни двигатели, а НАСА го използва още от 60-те години на миналия век.
Swiss Steel Group тества замяната на природен газ с водород при топлинна обработка на стомана
Swiss Steel Group засили усилията си за декарбонизация, като тества водорода като алтернатива на природния газ при термична обработка на стомана, в рамките на финансирания от ЕС проект HYDREAMS.
Фокусът е да се анализира системно как изгарянето на водорода влияе върху пещите и качеството на стоманата. Първоначалните тестове върху 13 видове стомана показват, че няма отрицателно въздействие от водорода.
Swiss Steel Group планира да валидира данните и с три индустриални демонстратора до следващата година.

