Тази седмица във водорода: Метали, коли, самолети

3D-rendered 'The Week in Hydrogen'

Производство на метали без изкопаеми горива?  

Norwegian Hydrogen и GreenIron подписаха стратегическо споразумение за мащабиране на производството на метали без изкопаеми горива. Предвижда се зелен водород от Норвегия да се използва в иновативна технология за редукция на метални руди в Швеция, което позволява драстично намаляване на въглеродните емисии. Сътрудничеството има за цел да ускори комерсиализацията на устойчиви решения за тежката индустрия и да позиционира Скандинавия като водещ регион в климатично неутралната металургия.  

 

FuelCellsWorks
Hyundai

Хюндай отчете сериозни продажби на новия модел NEXO 

Компанията Хюндай се похвали със силен месец за своя нов водороден SUV – NEXO, с реализирани 1 001 продажби само за август. Това е ръст от 203% спрямо същия период на миналата година и показва сериозния интерес към модела, който предлага дълъг пробег, бързо зареждане и нулеви емисии.
Успехът на NEXO идва в момент, когато глобалният сектор за водородна мобилност търси начини да ускори комерсиализацията и да достигне до по-широк кръг потребители.
Новият модел с 94kW горивна клетка и 150kW мотор доставя мощност от 204 конски сили и развива скорост до 100 километра за 7,8 секунди. По-впечатляващо е постижението от 720 километра пробег, валидирано от южнокорейското министерство на търговията, индустрията и енергията.  

 

 

Френският стартъп SHZ Advanced Technologies обяви партньорство с американската компания JetZero за изследване на потенциален хидрогенов вариант на футуристичния ѝ самолет с „цяло крило“. Двете компании ще работят заедно по програма на НАСА, насочена към създаването на системи за съхранение и разпределение на течен водород – гориво, което може напълно да елиминира въглеродните емисии в авиацията. 

Проектът идва на фона на забавянето на Airbus в разработването на водородни самолети и скептицизма на Boeing относно тяхната комерсиална приложимост. В същото време JetZero планира да представи първия си прототип на революционния 250-местен самолет със смесено тяло-крило през 2027 г., а SHZ разработва ново поколение водородни резервоари,  които пестят пространство и се интегрират по-лесно в аеродинамичния дизайн. 

Свързани постове