BMW започва серийно производство на водородни системи от 2028 г.

В завода на BMW Group в Щайр тече подготовка за началото на серийното производство на превозни средства, задвижвани с горивни клетки. Първите прототипи вече се подготвят в центровете за компетентност на компанията в Мюнхен и Щайр, където ще се концентрира производството.
Йоаким Пост, член на УС на BMW AG, Development коментира, че с пускането на първия серийно произведен модел на BMW с горивни клетки през 2028 г., компанията ще разшири своето портфолио с още едно изключително ефективно, беземисионно решение. 

Photo: BMW Group

BMW вече има сериозна история с водородната мобилност. Първото поколение горивни клетки беше доставено от Toyota през 2014 г., а второто поколение дебютира в пилотния BMW iX5 Hydrogen. Сега BMW разработват сами цялата система, като Toyota отново ще съдейства с доставката на индивидуални горивни клетки. Новата генерация е оптимизирана значително, като мястото, което се заема от системата на горивната клетка е намалено с 25%. Това става възможно заради значителното увеличаване на енергийната плътност. Освен това новата система може да се впише в различни автомобилни архитектури – от леки коли до товарни модели. От BMW обещават по-голям пробег и
мощност при по-нисък енергиен разход в сравнение с предишното поколение. 

BMW Group са амбицирани да превърнат водородното задвижване от нишов експеримент за компанията в серийно решение за бъдещето. Системата включва не само горивните клетки, но и всички подсистеми за охлаждане, водород и въздух, които гарантират безопасност и производителност на задвижването.

Свързани постове