Европа е изправена пред ключово предизвикателство: как да води в опазването на климата, като същевременно запази конкурентоспособността на индустриите си при високи енергийни разходи и слаба инфраструктура. Според Андреас Горбах (Daimler Truck), водородът предлага жизненоважно решение на тази дилема.
„Водородната инфраструктура трябва да се изгради сега“ — това е основното послание на Горбах, споделено в подробен материал за Седмицата на водорода в Германия. Той подчертава, че водородът е от решаващо значение за транспорта с нулеви емисии, като водородните горивни клетки и електрическите камиони с батерии трябва да работят съвместно за намаляване на емисиите от товарния транспорт. Водородът позволява бързо зареждане, голям пробег и подпомага балансирането на мрежата – всичко това е ключово за дългите маршрути, където батериите сами по себе си не са достатъчни.
Daimler вече тества своите водородни камиони GenH2 и планира да разшири пилотните изпитания със 100 превозни средства до 2026 г. Компанията вижда водорода не само като средство за декарбонизация на тежкотоварния транспорт, но и като ключ към оползотворяване на излишъците от възобновяема енергия в Европа.
Мащабното използване на водород може да създаде до 500 000 квалифицирани работни места в Европа до 2030 г. Очаква се разходите да спаднат, като цена от 5 евро/кг стане постижима до края на десетилетието — повратна точка за търговската рентабилност.
Времето за действие е сега, ако Европа иска да води в областта на водорода и чистия товарен транспорт.
Изображения: Daimler Truck
…и още камиони:Тестови операции на водородни камиони с горивни клетки в Германия
DHL Freight и BMW Group, заедно с други партньори, започнаха реални тестове на тежкотоварни водородни камиони с горивни клетки. Този пилотен проект е част от европейската инициатива H2Haul, насърчаваща водородната мобилност. Целта е да се провери приложимостта на водорода в логистиката, като досегашните резултати са обнадеждаващи: бързо зареждане за около 25 минути, пробег над 700 км и безпроблемна интеграция в ежедневната работа. Планирани са 16 камиона на четири локации в Европа, като резултатите ще бъдат основа за бъдеща комерсиализация.
Изображение: BMW Group
Германия въвежда амбициозни задължения за RFNBO горива в транспорта
Министерството на околната среда на Германия предложи проектозакон, според който зеленият водород и неговите деривати (RFNBO) трябва да съставляват 12% от всички транспортни горива до 2040 г. – значително над целта на ЕС по RED III от 1% до 2030 г. Новото предложение определя годишни квоти за RFNBO до 2040 г., отразявайки амбицията на Германия да мащабира използването на зелен водород в пътния, железопътния, морския и авиационния транспорт далеч отвъд настоящите изисквания на ЕС.
We care about your privacy We may store and/or access data on the device, such as unique IDs in cookies for processing personal data. You can accept or manage your choices by selecting your desired option in the cookie settings. By clicking “Accept”, you consent to the use of all cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.